Op de MTB langs de heiligdommen van Kathmandu 🏯

3 november 2018 - Kathmandu, Nepal

Vrijdagavond prima gegeten, uiteraard lokale spijzen (afgezien van een héél 🔥🔥 🔥 🌶 🌶 🌶).
De ochtend begint om 7 uur met 'n ontbijt in het hotel. Best moeilijk delen als er voor meer dan 20 gasten maar 10 boterhammen, 5 spiegel eieren, wat pannenkoekjes en gebakken ham ligt 😩.

De bike shop om de hoek heeft het beter voor elkaar..... 18 "dikke banden" fietsen stonden al te wachten op 14 Ollanders en 4 Vlamingen. Onder begeleiding van 2 gidsen gaan we dwars door Kathmandu heen. Het mooie is dat als een verkeerspolitie ons ziet aankomen al het verkeer gemaand wordt te stoppen 🚨. Maar dan nog is het een helse opgave om de overkant ongeschonden te bereiken.
We zouden zo kunnen deelnemen aan "de gevaarlijkste wegen van de wereld", afgezien van het drukke verkeer is een MTB geen overbodige luxe in deze wereld stad.

We bezoeken de 3 grootste heiligdommen van Kathmandu :Pashupatinath aan de Bagmatirivier waar we getuigen zijn van 3 rituele crematies. Eigenlijk een beetje schaamteloos kijken (en fotograferen) we het verdriet van nabestaanden en het afscheid nemen van hun dierbaren.

Bij de grootste stoepa van Nepal in Bodnath zie je veel Tibetanen die naar Nepal zijn gevlucht.

Tot slot bezoeken we Swayambunath (apen tempel) waar hindoeïsme en boeddhisme samen komen. Voor deze tempel moeten we wel eerst een trap van meer dan 300 treden beklimmen, maar dat is zeker de moeite waard!
Een aanval van een 🐵 op het door Liesbeth net gekochte fruitschaaltje zorgt voor een hogere omzet van de Nepaleese fruitboer!!
Hier kopen we ons eerste souvenirtje....... Nepaleese gebedsvlaggetjes.

Na een indrukwekkend dag is het lekker om je neus 👃 uit te baggeren. Wat een stofbende.......

1. Chris Bek-Alberts:
    4 november 2018
    Schitterend 🤩
  4. Debora Rijk:
    4 november 2018
    Mooie foto's. Geniet van al die nieuwe indrukken en ervaringen.