Kathmandu

2 november 2018 - Kathmandu, Nepal

Om 15.00u staan we op Schiphol in te checken bij Turkisch Airlines en al meteen de eerste medereizigers van Nepal sluiten al aan. De reis loopt voorspoedig; na 3.5 uur staan we in een naar zweet stinkende, muffe aankomsthal in Istanbul. Deze overstap "kost" 2 uurtjes waarna de reis vervolgt naar Nepal.
Als alle Nepaleese medereizigers zich verzameld heeft gaan we in een afstandse bus het ZEER ongeorganiseerde verkeer van Kathmandu in. We rijden als het ware in file van kruispunt naar kruispunt, alwaar een geüniformeerde agent bepaald wie voorrang krijgt.

We komen (vraag niet hoe) ongeschonden aan bij het Mandala Hotel. Wat een chaos daar en geweldig hoe daar de electrische leidingen aan elkaar geknoopt worden. (📸)

Na een welkomstdrankje, een opfris beurt (al 2 T-shirts doorweekt) en introductie gesprekje, gaan we de wijk Thamel in:de back packers wijk van Kathmandu en waar ons hotel staat.

Het is ongelooflijk wat een gekrioel van auto's, scooters, fietsen en wandelaars.. Iedereen laat zich horen: het claxonneren is een feest 🎉. Gelukkig komen we in een auto vrije zone, waar we van kiosk naar kiosk hoppen.

Ook komen we terecht in een gedeelte dat flink verwoest is geweest door de aardbeving van 4 jaar geleden. De opbouw is in volle gang.

1. Dicky en Carina:
    2 november 2018
    Ja dat is nogal iets anders dan het rustige en georganiseerde zeeuwse Souburg 😃 Hihi. Groetjes en tot de volgende blog 😉
  2. Chris Bek-Alberts:
    2 november 2018
    Zo....de eerste indrukken hebben jullie al te pakken.Gelukkig is er heel veel te zien.Geniet er van.Koffieshop al gevonden?Groetjes 🌻
  3. Els:
    2 november 2018
    Ja dat is een andere cultuur en temperatuur dan hier. Even omschakelen en genieten!
  4. Peter:
    3 november 2018
    Mooie foto’s, lekker druk zeker 😃
  5. Jolanda:
    3 november 2018
    Super leuk om jullie zo te volgen. Haha die chaos overal, altijd leuk om te zien, geniet er van.