Van Kathmandu naar Nagarkot

5 november 2018 - Nagarkot, Nepal

Vandaag verlaten we de hoofdstad van Nepal een stad waar aroma's van wierrook vermengd worden met stinkende uitlaat gassen ⛟ ⛟.
Eindbestemming is Nagarkot.
Rond 8 uur staan we weer bij de bike-shop, waar de fietsen nog een snelle check beurt krijgen en waar ook iedereen een buff koopt om een beetje de ademlucht te filteren!!
We halen weer halsbrekende toeren uit om door het dichtslibbende verkeer de stad te verlaten. Zondag is hier niét de rustdag!!
Onderweg naar de lunchstop zien we schrijnende beelden van hoe arme Nepalezen wonen.

Op een pleintje bij een kleine tempel (Newaridorp Sankhu) houden we de middag stop; hier eten we onze eigen klaar gemaakte broodjes op. Grappig 🤣 : wij zijn nieuwsgierig naar de cultuur van Nepal en de Nepalezen staan soms verwonderd naar ons te gluren.

We klimmen verder naar zo'n 1800 m hoogte over onverharde wegen. Met gevaar voor eigen leven want daar wordt met zeer zwaar verkeer aan de weg gewerkt. Enkele medereizigers trokken het niet en gingen te voet verder.

Het klimwerk was niet voor niets...... Op een super mooie lokatie komen we rond 16.00 u aan. Het Farm House kijkt uit op de besneeuwde bergtoppen van het Langtan gebergte. Wat een wereldplek!
Eigen appartementje met houtkachel en zicht op het gebergte.

De avond maaltijd wordt genuttigd in het gezellige restaurantje van het Farm house. Vergezeld met sterke verhalen, Belgische moppen, fiets ervaringen en serieuze gesprekken. Het spraakwater kwam uit flesjes 🍻 (Everest Beer).

Om 22.30uur gaat het licht uit!

1. Sarie en Gillis:
    6 november 2018
    Wat een geweldig mooi en ook een beetje gevaarlijk avontuur. Fijn dat je een goede verslaggevet bij je heb.