nog 2 dagen..........

30 oktober 2018 - Oost-Souburg, Nederland

Winterjas, zonneklep. Fietsbroek, wandelsokken. Zwemkleding, regenpak..........Het zijn allemaal tegenstellingen, maar het zou zomaar van pas kunnen komen in Nepal......

Malaria pillen, diarree remmers, blaren pleisters, paracetamol en zonnebrandcrème.......Het lijkt erop dat je daar van alles kan oplopen, dus extra volle toilettas.

Alles lijkt allemaal in 2 grote reistassen te passen en daarnaast nog 2 (dag) rugzakken, we zijn er klaar voor en hebben er ontzettend veel zijn in.

Nog ff tijd om wat na te lezen over Nepal: Kathmandu, Swayambunath of ‘apentempel’, Pokhara aan het Phewameer, Terai, het Nepalese laagland ....er zijn genoeg mooie plaatsen om te bezoeken.

Maar als ik een stukje lees over de geschiedenis van Nepal vraag ik me af of we wel de juiste reis hebben uitgezocht, er wordt namelijk het volgende geschreven:  GEVAAR VOOR AARDBEVINGEN: Na recent onderzoek is voorspeld dat in Nepal binnenkort een aardbeving zal plaatsvinden met minimaal een kracht van 8 (schaal Richter). Als deze in de Kathmandu vallei openbaart, zou dit ongeveer 100.00 slachtoffers eisen en 1 miljoen daklozen........

NepalDat is nou niet meteen opbeurend zo vlak voordat je het vliegtuig in stapt! We gaan niet doemdenken maar lekker genieten, we hopen dat jullie via deze reisblog een beetje kunnen meegenieten...................

1. Els:
    30 oktober 2018
    Hey Hans en Liesbeth, geniet van deze prachtige reis! Laat jullie niet van de wijs brengen van die voorspellingen, maar wel van het mooie land.
    Ik volg jullie blog de komende tijd. 😘
  2. Ronald:
    31 oktober 2018
    Behoorlijk lijstje met spullen. Ik mis de wandelstokken. Heel veel plezier in her mooie Nepal. Ben benieuwd naar de verhalen en foto’s
  3. Peter:
    31 oktober 2018
    Dat wordt vast n mooie reis. Genieten van de omgeving daar. Iets om te volgen. 🤩
  4. Peter en Brigitte Meert:
    31 oktober 2018
    Hoi luitjes, wat een bijzondere reis, ben heel benieuwd wat jullie allemaal tegen komen, ontmoeting met de bewoners, prachtige natuur en ‘t klimaat! Maak veel mooie foto’s en geniet van dit avontuur.
  5. Janique:
    Hey,
    Zo wat een reis, leuk!!!!!👍🏻
    Heel veel plezier, en ga het zeker volgen😃
  6. Chris Bek-Alberts:
    31 oktober 2018
    Namasté.Wens jullie een heel mooie reis in een land met prachtige natuur en bevolking.Laat je verrassen en verwonder je! Ga jullie zeker volgen.Goede reis en geniet van alles.Chris.
  7. Ilona:
    1 november 2018
    Ha lieve broer en schoonzus eindelijk is het dan zover de reis waar jullie al een poos mee bezig zijn gast nu beginnen. Wij wensen jullie een super mooie tijd in Nepal, doe wel voorzichtig (want Hans kennende 😉) maar ga er vooral van genieten. Wij zijn heel benieuwd naar jullie verhalen. Dikke knuffel 😙en het ga jullie goed
  8. Dicky en Carina:
    1 november 2018
    Hoihoi, heel veel plezier in Nepal! En je weet toch hoe dat gaat met het weer...als je met Hans op reis gaat, is het altijd goed weer 😃 Dus dat gaat helemaal goed komen! We zijn benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen! Liefs van ons allebei