Van Nagarkot naar Dhulikhel.

6 november 2018 - Dhulikhel, Nepal

Om 5.50 u worden we gewekt door het personeel van het Farm house om een geweldige zonsopgang 🌅 te zien. Hoewel nog niet geheel uitgeslapen wachten we gespannen op wat komen gaat...... Langzaam gaan de besneeuwde bergtoppen van het Langtan gebergte rood kleuren : geweldig!!! Van slapen komt niets meer, dus we pakken de spullen in voor de volgende verplaatsing. Na ontbijt zitten we weer rond 8 uur op het zadel en passeren Nagarkot centrum (!!)........ Groot Abeele is er een wereldstad bij. Er wordt weer flink geklommen en hoewel de wegen (...... 😱) amper voor een MTB geschikt zijn, rijd hier ook gewoon de schoolbus en ander verkeer. Zo ook onze eigen Jeep die ons onderweg steeds voorziet van fris water en zo nu en dan fruit, koffie / thee en cola / sinas. We stoppen 2 x bij een uitzichtpunt waar weer het mooie massief te zien is van Langtan (leuke groeps 📸) Op het hoogste punt staan er aan weerszijde van de weg kioskjes met etenswaar. We drinken 'n bakje koffie en beklimmen de uitzichttoren. Na ongeveer 8 km beginnen we aan de afdaling (YES!!) we passeren de gids (was al uitgeblust 😂) en vieren ons eigen feestje. Eerst flinke stukken met stenen, keien en kuilen, greppels en blubberplassen, daarna fatsoenlijk asfalt met mooi bochtenwerk....... Dat was lekker 😋!! Een klein valpartijtje (nee, ik was 't niet!) was uiteindelijk het resultaat, maar met 3 verpleegkundigen in de groep was de gewonde knie snel verbonden. Na de lunch (noedelsoep of gewokte noedels) in een plaatselijk eettentje is het nog een kwartiertje pedaleren naar het hotel. Wel weer langs een ontzettend drukke hoofdweg. Hier was naast adembescherming ook zeker gehoorbescherming niet overbodig geweest. Iedereen en alles claxoneerd zich een baan over de "highway to hell". Na de lunch is het nog een klein half uurtje fietsen voordat we het hotel bereiken. HOTEL MET ZWEMBAD!!!!  Na de kamerverdeling is de helft van de groep binnen een half uur in zwemkledij...............kkkkouddd, ships het is een NIET verwarmd zwembad!! Maar het personeel is enthousiast en als er dan toch eindelijk (stomme Hollanders) in het water plonzen willen ze graag foto,s nemen voor de Hotel brochure van volgend jaar. Tja........

Het was een kort zwembad bezoek, maar wel veel lol gehad met zwemles geven aan onze fiets gidsen, Nepalezen zijn niet gewend om te zwemmen, laat staan dat ze een zwembad ooit hebben gezien.