Dhulikhel > Bhaktapur

8 november 2018 - Bhaktapur, Nepal

Vanochtend weer vroeg uit de veren..... We maken onze langste fietstocht (maar 45 km, dus valt reuze mee! ) dus staan we om 7.30u al weer met de stang tussen de benen.
Met n grote groep fietsen is altijd lastig, zo ook vandaag. Maar we slaan ons er door heen en onderweg hebben we toch enkele uitdagende tracks. De eerste, 10 km klimmen we afwisselend off en on road. Via Namoboedda en na de lunch is het nog flink stof happen langs de hoofdweg naar Bhaktapur.
Dit is een soort open lucht museum : veel tempeltjes, schattige winkelstraatjes en het middelpunt van mandala tekeningen en traditionele ambachten zoals metaalbewerking, houtsnijwerk en pottenbakken.

Om 16.00 u komen we daar aan en er staat al meteen een gids op ons te wachten voor een stadsbezichtiging. We komen van alles te weten over de Tempels, koningshuis, mandala school en wat al niet meer. Helaas is door de vele indrukken (en 🍻) veel van deze info bij mij van het geheugen schijfje gewist 😁.

1. Karin Janse:
    8 november 2018
    Mooie ervaringen en indrukken doen jullie op. Mooie foto's!!
    Fijne vakantie verder. Succes met het lopen.
  2. Dicky en Carina:
    8 november 2018
    Gaaf joh! Kwamen je die ossen tegen bij het fietsen? Lijkt me best lastig 😉 Leuk al die kleurrijke kleding en kruiden. Die hangbrug is ook wel spannend 😊 Smaken de 🍺🍺 net zo goed als hier? Veel plezier! Groetjes van ons xxx
  3. Chris Bek-Alberts:
    8 november 2018
    Ik geniet weer helemaal met jullie mee..Heel veel plezier en groetjes.