Busreis naar Phokara.

11 november 2018 - Pokhara, Nepal

Vandaag verplaatsen we ons per luxe touringcar ( 😱) naar onze startplaats van de trekking door Annapurna gebergte. Inderdaad luxe op de Nepalese kwaliteits schaal!
Het is maar 230 km maar dat zijn minimaal 8 uren reizen. De Nepalese wegen zijn met niets te vergelijken, maar wat het dichts bij komt is een kruising tussen de Vlaamse kasseien en Franse "B" wegen.

Minmaal 8 uur hobbbelen en schudden tot we kotsmisselijk zijn 🤢.

Het is ook niet te geloven dat op een "2 baans" weg onze bus ingehaald wordt terwijl er een vrachtwagen tegemoet komt! Blijkbaar is dat hier normaal, maar wij schreeuwen het soms uit vd angst. Toch loopt alles steeds goed af, iedereen houdt rekening met iedereen : remmen of de berm in.

Rond 5 u komen we in hotel Crown aan, prima onderkomen voor 2 dagen. Na de verdeling van de kamers, verkennen we Phokara. Het lichtfeest is al enkele dagen in volle gang en als we op zoek gaan naar een eettentje, wordt er voor elk restaurant een optreden gehouden door kinderen en volwassenen. Sterkte nog.... als we het restaurant verlaten worden we mee getrokken in de feestvreugde en dansen we met plaatselijke Nepalezen op Aziatische muziek 🎶.

Als we uit de feestende meute kunnen ontsnappen, shoppen we nog n echte trekkingsbroek voor net geen €15.

1. Dicky en Carina:
    11 november 2018
    Gelukkig zijn je goed aangekomen met de bus 😉. Dat was al een belevenis op zich 😲. Lijkt me leuk, al die muziek en dansende mensen! Groetjes! 😃
  2. Karin Janse:
    12 november 2018
    Wat een belevenis zo'n busrit!! Gelukkig alles goed gegaan. leuke dingen maken jullie mee.