Dagje Phokara.

11 november 2018 - Pokhara, Nepal

Een relatief relaxt dagje om uitgerust aan de trekking te kunnen beginnen. Er staat een fietstochtje gepland rond Phokara Lake. Gezien de ervaring van vorige fietstochtjes, spreken we met 6 "ervaren" fietsers af om een wat uitdagendere route te nemen. 😃

De eerste 10km is nog gezamenlijk, waarbij iemand deels het ravijn in verdween. Gelukkig liep alles goed af en na 'n uurtje namen wij de afslag richting een stoepa, gelegen op een bergtop. Mooie zware klim die ons beloonde met een super mooi uitzicht op Phokara en tegen overliggende bergketen waar paragliders in grote getalen hun adrenaline kwijt konden. We genoten volop, maar zonder gids durven we het niet aan om de zware downhill te nemen zodat we de stoffige en rotsige "autoweg" namen (zou alsnog zo in de top 10 komen op MTB you ranking!)

Met een lekker 😋 biertje genieten we op een terras in Phokara van ons fietstochtje.

S'middags nog inkopen voor de trekking (zonnebril, wc papier, snickers en koekjes) en wat souvenirtjes scoren! Geld pinnen is een andere sport....... pas na 4 automaten lukt het om de flapentapper in beweging te krijgen.

Voor het eerst 's avonds met z'n tweeën gegeten bij de plaatselijke Italiaan.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dicky en Carina:
    11 november 2018
    Jeetje jij bent toch niet ravijn in gereden Hans? 🤭 Succes met de trekking!
  2. Els:
    12 november 2018
    Leuk om jullie reis zo te volgen! Zo te zien veel indrukken en een heel andere cultuur. Prachtig! Nu even stilte op het web, veel wandelplezier! 😘
  3. Karin Janse:
    12 november 2018
    succes met de trekking!!
  4. Ilona:
    13 november 2018
    Woh wat maken jullie daar mooie en spannende belevenissen mee die kunnen jullie wel op je bucet list afstrepen.
    En het leukste van alles is wij genieten ook mee al is het op afstand 😉doe voorzichtig maar geniet vooral😍
  5. Chris Bek-Alberts:
    13 november 2018
    Goed beschouwd is Nepal bijna in het geheel een MTB route.Heerlijk dat jullie zo genieten.😊